شناخت المپیادها توزیع دانش‌آموزان مدال‌آور را در کشور مناسب خواهد کرد

شاهرود – ایرنا (خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران) – مسئول باشگاه دانش پژوهان جوان استان سمنان گفت: شناخت کامل و دقیق دانس آموزان از المپیادها، توزیع دانش آموزان مدال آور را درکشور مناسب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر کامبیز خالقی روز دوشنبه در همایش المپیادهای علمی مدارس استعدادهای درخشان شاهرود در کانون ملی شهید بهشتی این شهر افزود: به دلیل شناخت ناقص دانش آموزان شهرستان ها، بیش از ۸۰ درصد مدال آوران المپیاد های علمی دانش آموزان کشور را پایتخت نشینان تشکیل می دهند.
وی تاکید کرد:این توزیع مدال های المپیاد های علمی مختلف دانش آموزان در تهران متناسب با پراکندگی دانش آموزان مستعد و استعدادهای مدارس در کشور نیست.

این مسئول با بیان اینکه، بضاعت علمی دانش آموزان سراسر کشور در بیشتر اوقات بسیار خوب است، افزود: باید نقص شناختی دانش آموزان از المپیاد های علمی با برنامه ریزی بررسی و هدایت شود. خالقی گفت: برای رفع نقص کتابهای دانش آموزان در مدارس خاص آموزش و پرورش برنامه ریزی شده که در ساعت های درسی یا آموزش ، مقدمات ورود به آزمون المپیادهای علمی کشوری و جهانی فراهم شود. وی با بیان اینکه در دوسال گذشته مدال نقره المپیاد علمی فیزیک دانش آموزان کشوری را دانش آموز شاهرودی کسب کردند، گفت: باتوجه به سابقه مدارس استعدادهای درخشان، باید به یک روند دائم و هر ساله تبدیل شود. مسئول باشگاه دانش پژوهان جوان استان سمنان گفت:معافیت از شرکت در کنکور سراسری برای نفرات نخست المپیاد های علمی و ارائه تسهیلات برای نفرات دوم و سوم در ورود به دانشگاهها از مزایای المپیادهای علمی کشوری است.
وی با تقدیر از تلاش های مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان و همکاران وی در برنامه ریزی و حمایت دانش آموزان در المپیاد های علمی اظهار امیدواری کرد: با تلاش و همکاری والدین دانش آموزان ، سال تحصیلی جدید شاهد پیشرفت خوبی در این حوزه باشیم.
این مسئول معتقد است که استفاده مناسب از زمان برای دانش آموزان بسیار ضرورت دارد و در زمان تحصیل باید مهارت های لازم را همراه علم آموزی کسب کنند. پرسش و پاسخ والدین و دانش آموزان از جمله برنامه های این آیین برای شفاف سازی ذهن والدین دانش آموزان در خصوص این المپیاد ها ی علمی در این همایش بود.

لینک متن خبر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.