افتتاح رسمی مرکز خدمات المپیاد ماخ

هیئت مدیره‌ی موسسه‌ی فرهنگی آموزشی ماخ با قرائت این اطلاعیه، رسماً آغاز به کار مرکز المپیاد ماخ را اعلام کرد:

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ

در حقیقت، کسانى که گفتند: «پروردگار ما خداست» سپس ایستادگى کردند، فرشتگان بر آنان فرود مى‌آیند [و می‌گویند:] «هان، بیم مدارید و غمین مباشید، و به بهشتى که وعده یافته بودید شاد باشید.

سوره مبارکه فصلت آیه ٣٠

با نام و یاد خدا و با اتکال به روح مقدس شهیدان انقلاب اسلامی، امروز مورخ یکم شهریور ماه ۱۳۹۴ با صدور این اطلاعیه، دفتر جدیدی از علم و ادب و معرفت باز می‌کنیم؛ تا شاید ستاره‌ی راهنمایی باشیم، برای آنانکه در راه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم در جای جای میهن اسلامی عزیزمان، جهاد می‌کنند.

موسسه‌ی فرهنگی آموزشی ماخ ذیل اهداف کلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف شتاب بخشیدن به این تحول، پا برعرصه‌ی فرهنگ و ادب می‌نهد. در طی سال‌های اخیر شتاب به روز شدن آموزش و پرورش در دنیا به‌قدری افزایش یافته که بررسی، انتخاب و بومی‌سازی امکانات و ایده‌های به روز منطبق بر تکنولوژی آموزشی از عهده‌ی یک سازمان یا نهاد بر نمی‌آید، ضمن اینکه تفاوت نظرات و آرای موجود در حوزه‌ی تعلیم و تربیت به قدری زیاد است که در کنار وجود نیازهای گوناگون، شاید بتوان ادعا کرد که بی‌نهایت راه و مسیر برای آموزش و تعلیم فرزندان این آب و خاک وجود دارد.

هیئت مدیره‌ی موسسه‌ی فرهنگی آموزشی ماخ با استعانت از خداوند متعال و با پشتوانه‌ی چند دهه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان موفق، و با الگوی تربیت نخبه‌ی مؤثر، اقدام به تاسیس این ساختار جدید نموده است. لذا در فاز اول افتتاح این مرکز آموزشی با توجه به احساس نیاز دانش‌آموزان نخبه برای ساماندهی فضای ناهمگون و آشفته‌ی المپیاد و با هدف ایجاد توازن و تعادل در آموزش نخبگان در تمامی نقاط برخوردار و کمتر برخوردار ایران عزیز [ذیل طرح شهاب]، اقدام به برنامه‌ریزی جهت افتتاح مرکز خدمات آموزشی حوزه‌ی المپیاد خود کرده است که از هم‌اکنون استفاده از امکانات این مرکز آموزشی برای دانش‌پژوهان عزیز امکان‌پذیر خواهد بود. خدمات ارائه شده در فاز اول و به‌صورت رایگان، شامل آماده‌سازی و بارگذاری بانک جامع سوالات مرحله اول و دوم المپیاهای علمی کشوری به همراه منابع پرطرفدار آموزشی لاتین، در تمامی رشته‌ها و از دوره‌ی نخست تا کنون در قالب چندین هزار صفحه محتوای آنلاین بوده که در نوع خود اقدامی کم سابقه است. طراحی فضاها و امکانات متمایز برای ارتباط دبیران و دانش‌آموزان تحت بستر وب با نظارت کامل مشاوران آموزشی ماخ و با الگوبرداری از آخرین سیستم‌های ارتباطی آموزشی در آمریکا که هم‌اکنون در برترین دانشگا‌ه‌های دنیا مانند MIT ، هاروارد، استنفورد و … مورد استفاده قرار می‌گیرد، پل ارتباطی دیگری است که برای همگن‌سازی ارتباط دانش‌پژوهان با اساتید، طراحی شده و در دو قالب عمومی-رایگان برای تمامی کاربران و اختصاصی برای دانش‌آموزان تحت سرپرستی آموزشی ماخ طراحی شده است. از سوی دیگر نظارت جامع آموزشی بر روند مطالعاتی دانش‌پژوه در کنار ضرورت وجود کارشناس زبده، نیازمند اطلاعات تحلیل‌پذیر است که این نیز در بستر نرم‌افزار آنلاین دیگری، موسوم به روزنگار، در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. کلاس‌های آنلاین که باز هم با توجه به نیازها و امکانات دانش‌آموزان ایرانی بومی‌سازی و برای ماخ بازطراحی شده است و ده‌ها امکانات ریز و درشت دیگری که از حوصله‌ی نوشتار رونمایی از این موسسه خارج است، باعث شده تا دست‌اندرکاران و تیم مشاوران آموزشی ماخ، با ثبات قدم و اطمینانی مثال‌زدنی وارد فضای رنگارنگ تبلیغاتی آموزش در ایران و به‌خصوص فضای حساس المپیاد شود و مطمئن باشد که به پشتوانه‌ی همرا‌هی‌های همکاران آموزشی دلسوز به مانند گذشته اما این‌بار در طرحی نو و ان‌شاالله دائم‌الاثر، یاری‌رسانی هرچند کوچک در این مسیر باشد. ان‌شاالله …

هیئت مدیره‌ی موسسه‌ی فرهنگی آموزشی ماخ

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.