گزارش برگزاری و اختتامیه‌ی اولین همایش نردبان المپیاد شرق کشور (آیریسک)

نردبان المپیاد آیریسک که از ۲۳ مرداد ماه سال جاری در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده بود، پس از برگزاری ۴۲ جلسه کلاس گروهی در المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، کامپیوتر، ادبی، زمین شناسی و زیست شناسی و همچنین ده‌ها ساعت مشاوره‌ی گروهی و فردی در روز جمعه اول شهریور با حضور اولیای دانش‌آموزان، مسوولین آموزشی مدارس، نماینده‌ی باشگاه دانش پژوهان جوان و مدیران آیریسک در سالن همایش بنیاد مصلی‌نژاد مشهد پایان یافت. از ویژگی‌های این دوره می‌توان به حضور اساتید برتر هر رشته و مشاورین فعال اشاره کرد و همچنین با توجه به فرصت در نظر گرفته شده (۳ یا ۶ جلسه برای هر رشته)، برگزاری آزمون تعیین سطح، آزمون انتهای هر دوره، برنامه‌ریزی برای هر رشته، تدریس مفاهیم اولیه و تعیین نفرات برتر نشان از نظم بالا و روند مناسب اولین همایش المپیاد آیریسک دارد.

استقبال گسترده و حضور صدها دانش‌آموز در هر یک از این رشته‌ها، بار مسوولیت سنگینی را بر دوش تیم اجرایی و مدرسین آیریسک قرار داده بود که امیدواریم به خوبی از عهده‌ی آن بر آمده باشند. به همین جهت کلاس‌های برگزار شده در هر رشته به دو یا سه گروه تقسیم شد و علاوه بر اساتید ذکر شده در فهرست اساتید مدعو، هر روز از حضور دو چهره‌ی برجسته‌ی دیگر نیز استفاده گردید تا دانش‌آموزان بتوانند در مدتی کوتاه با نظرات و راهنمایی‌های چند ذهن فعال در حوزه‌ی المپیاد تخصصی آشنا گردند.

همچنین ساعات مشاوره‌ی گروهی به عنوان بخش افزوده شده به برنامه به نحوی شایسته و تاثیر گذار برگزار شد و در خلال ساعات درسی با دانش‌آموزان علاقمند و مستعد به صورت انفرادی ادامه یافت تا جایی که رشته‌ی مطلوب جمع کثیری از دانش‌پژوهان مشخص گردید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.