تأسیس هولدینگ فرهنگی آموزشی ادب و دانش ماخ

هولدینگ فرهنگی آموزشی ادب و دانش ماخ از بهمن سال ۱۳۸۸ آغاز به فعالیت کرده است و در حال حاضر صاحب امتیاز ۳ شرکت با نام‌های موسسه فرهنگی آموزشی ادب و دانش ماخ، شرکت منظومه اندیشه خالقی و شرکت پرتو تجارت آنیک است که به ترتیب در حوزه‌های آموزش، فرهنگ و کسب و کار فعالیت می‌کنند. مأموریت سازمانی هولدینگ، ارائه همه گونه خدمات با کیفیت فرهنگی و آموزشی در سطوح مختلف از ابتدایی تا دانشگاه و بعد از آن است.

پایگاه اینترنتی www.maakh.com

۱- موسسه فرهنگی آموزشی ادب و دانش ماخ با کسب مجوزهای لازم از وزارت آموزش و پرورش با اهداف و موضوعات زیر مشغول به فعالیت است.
موسسه با هدف کمک به تأمین و رفع تنگناها و کمبود فضاهای آموزشی، گسترش فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان کشور به منظور بهره‌گیری از امکانات بالقوه مردم از طریق جلب مشارکت‌های مردمی بر اساس قانون تأسیس مدارس غیر دولتی مصوبه ۱۳۸۷/۰۵/۰۶ مجلس شورای اسلامی و با رعایت آیین‌نامه‌های اجرایی قانون مزبور و ضوابط و دستورالعمل‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شده است و اهم فعالیت‌های آن به قرار زیر خواهد بود.
الف) تاسیس و راه‌اندازی و اداره‌ی مدارس غیر دولتی در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از دوره‌ی آمادگی، دبستان، دوره ۱ و ۲ متوسطه و هنرستان با رعایت نظام جدید آموزشی کشور
ب) دایر نمودن کلاس‌های تقویتی و آمادگی کنکور و ایجاد آموزشگاه‌های علمی آزاد و تأسیس آموزشگاه‌های آموزش زبان‌های خارجی
ج) ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و پرورشی و ایجاد مراکز و اماکن ورزشی، تفریحی، هنری و تشکیل و برگزاری نمایشگاه در زمینه فعالیت‌های فوق برنامه در واحدهای آموزشی مربوط
د) عضویت و مشارکت در تعاونی‌های آموزشی و فرهنگی غیردولتی و اجاره و خرید و ساخت فضاهای مناسب جهت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با رعایت استانداردهای متداول و پس از تایید نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور و تهیه و تدارک امکانات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای آموزشی و پرورشی از قبیل وسایل کمک آموزشی و تکنولوژی آموزشی و وسایل آزمایشگاهی و غیره و انجام کلیه فعالیت‌ها و ارائه خدمات در زمینه اعتلا و تعمیم آموزش و پرورش، پس از طی تشریفات و مراحل قانونی و با رعایت جنبه‌های غیر دولتی در هر مورد و ضوابط و مقررات مربوط.
در حال حاضر آموزشگاه علمی آزاد رهجوی دانش واقع در منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران، مرکز آموزش المپیاد ماخ و مرکز آزمون تیزهوشان ماخ از زیر مجموعه‌های این مؤسسه هستند.

۲- شرکت منظومه اندیشه خالقی بعد از کسب مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه نشر کتاب و تهیه و توزیع کتاب و کاغذ و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و سمینار و همایش‌های مرتبط در داخل و خارج از کشور، «نشر دیجیتال» که مصادیق فعالیت‌های آن عبارتند از:  تصدی قراردادن اطلاعات و محتوای دیداری، شنیداری، نوشتاری و یا ترکیبی از آن‌ها در قالب دیجیتال در موضوعات مختلف در معرض عرضه از طریق حامل‌های دیجیتال نظیر الواح فشرده و تصدی قراردادن محتوای دیجیتال دیداری، شنیداری، نوشتاری و یا ترکیبی از آن‌ها در معرض دسترس عمـوم از طریق شبکه گسترده جهانی و شبکه ملی اطلاعات و از طریق سامانه پیامک انبوه و شبکه تلفن هوشمند مخابرات دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلیه اقدامات مقتضی در جهت انتشار نشریه مکتوب و غیرمکتوب و فعالیت پایگاه خبری و همچنین ارائه خدمات روان‌شناسی و مشاوره شغلی فعالیت می‌کند.
در حال حاضر نشر دیجیتال ماخ مدیا، انتشارات رمز، مرکز آموزش‌های مجازی لرنولاین، آکادمی تحول فردی و پایگاه خبری ماخ از زیر مجموعه‌های مشغول به فعالیت این شرکت هستند.

۳- شرکت پرتو تجارت آنیک با هدف تأمین اقلام فرهنگی-آموزشی به ثبت رسیده و هم اکنون با دریافت مجوزهای لازم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب اداره کاریابی بین‌المللی اقدام به شناسایی بازارهای کار خارجی کرده و بعد از آموزش‌های لازم متقاضیان را برای اخذ پذیرش، اقامت و بورس تحصیلی در کشورهای مختلف دنیا همراهی می‌کند.

شبکه مرتبطین هولدینگ فرهنگی آموزشی ادب و دانش ماخ

مشتریان: دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان ماخ و خانواده‌های آنها، ماخ را کانون بهترین خدمات آموزشی کشور می‌دانند و دانش‌آموختگان آن را، موفق‌ترین فارغ‌التحصیلان می‌دانند. آنان به مراکز آموزشی تحت پوشش ماخ وفادارند و آن را به عنوان مرکزی با مزیت جامعیت علمی و فرهنگی به دیگران توصیه می‌کنند.
کارکنان: معلمان، نویسندگان، مترجمان، اعضای هیئت علمی و بدنه اجرایی ماخ در محیطی خلاق، پویا، بانشاط و برانگیزاننده تلاش می‌کنند تا آنچه در توان دارند، انجام دهند. بهبود و یادگیریِ مستمر موجب شده است کارکنان ماخ به سطح بالایی از توانایی‌های آموزشی، تربیتی و اجرایی دست یابند؛ چرا که آنان رشد و موفقیت ماخ را رشد و موفقیت خود می‌دانند و از کار در آن، احساس رضایت و غرور می‌کنند. به ماخ وفادارند و به نام و نشان «ماخ» افتخار می‌کنند.
سهامداران: مجمعی از مدیران و سرمایه‌گذاران علاقمند به تعلیم و تربیت جوانان هستند که به راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای افتخار و مباهات می‌کنند و رضایت خانواده‌ها و موفقیت علمی فرزندانشان را مقدم بر منافع اقتصادی خود می‌دانند.
شرکت‌های همکار استراتژیک: شبکه‌ای گسترده، وفادار و پیشرو را شکل داده‌اند که مجموعه ماخ را متعهد به انجام تعهدات خود می‌دانند و در یک اعتماد دو طرفه از رابطه بلندمدت بُرد- بُرد خود با ماخ احساس رضایت دارند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.