برنامه رادیویی چوگان فلک

یکی از تجربیاتی که خیلی برام ارزشمند بود و ازش لذت بردم دوران فعالیت حرفه‌ای در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و به طور ویژه رادیو و شبکه جهانی صدای آشنا بود. شبکه‌ای که برای فارسی زبانان خارج از ایران در سه‌ موج آسیا و اقیانوسیه، اروپا و آمریکا و در زمان ریاست جناب آقای #ضرغامی بر صدا و سیما پخش می‌شد.
این افتخار را داشتم تا با همکاری احسان مهرجوی عزیز چند سال کارشناس و مجری این برنامه باشم و به سهم خودم فصل جدیدی در طراحی و ساخت برنامه‌های علمی رادیویی آغاز کنم. قطعاً بدون پشتوانه و با همکاری سردبیر همیشه همراه برنامه سرکار خانم مژگان مشتاق و مدیر وقت گروه فرهنگ و تمدن شبکه جناب آقای داداشی این اتفاق امکان‌پذیر نبود.
این برنامه که با عنوان چوگان فلک و به طور اختصاصی در زمینه نجوم در رادیو پخش میشد بیش از ۲۰۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای و بیش از ۳ سال ادامه داشت که در صد قسمت آن حضور داشتم و با بسیاری از کارشناسان و فعالین برجسته نجوم کشور مصاحبه انجام دادم؛از جمله بابک امین‌تفرشی، محسن ایرجی، سید محسن قاضی میرسعید، سیامک نیک طلب، یاشار بهمند، طاها قوچکانلو، محمد تقی میرترابی، علی ابراهیمی سراجی، محمد جواد ترابی، سید هادی طباطبایی، امیر حسن زاده و …
محبوبیت این برنامه به حدی بود که از سایر رقبای هم عصرش مثل جنگ آبنبات که توسط مجری سرشناس آن زمان صداوسیما #فرزاد_حسنی اجرا می شد هم پیشی گرفت.
این برنامه را نزدیک به ۱۳ سال پیش تولید می‌کردیم. بعد از آن هم فعالیت پراکنده و نیمه متمرکزی را با رادیو در برنامه‌های مختلف و در شبکه‌های رادیویی مختلف ادامه دادم تا ۴ سال گذشته که به دلایل شخصی این همکاری پایان پذیرفت.
هرچند از این دوران بسیار لذت بردم و دلم برایش بسیار تنگ شده است اما مرور خاطرات آن انگیزه مضاعفی برای فعالیت رسانه‌ای در عصر جدید تکنولوژیک که فضای مجازی در آن حرف اول را می‌زند، برایم به ارمغان می‌آورد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.